Regulamin Serwisu

Regulamin świadczenia usług oraz korzystania z serwisu

§ 1 Terminy i definicje

  1. Vincento/Sprzedawca – właściciel serwisu www.vincento.pl – Anna Jesionowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: „Miłośnicy 4 Kółek” Anna Jesionowska, adres: ul. Miłośników 4 Kółek, nr 9, 83-407 Gostomko, NIP: 5842589183, REGON: 367086224.
  2. Serwis/Sklep – serwis internetowy działający pod adresem www.vincento.pl oraz oferujący sprzedaż Produktów. Właścicielem Sklepu jest Vincento.
  3. Produkt–oferowany za pośrednictwem Serwisu produkt w postaci odzieży, obuwia, dodatków itp. elementów garderoby, a także innych produktów znajdujących się w ofercie Sklepu.
  4. Użytkownik/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa nadaje zdolność prawną, nabywająca od Vincento Produkt. Za Kupującego uważa się zarówno podmiot posiadający konto w Serwisie jak i osobę dokonującą zakupu za pośrednictwem Serwisu bez korzystania z opcji założenia konta.
  5. Konto/Konto Użytkownika – indywidualnie przydzielony Użytkownikowi dostęp do części zasobów Serwisu umożliwiający dokonanie zakupu Produktu, w tym kontakt ze Sprzedawcą.

§ 2 Zawarcie umowy – złożenie zamówienia

  1. Zawarcie umowy obejmującej sprzedaż Produktu następuje w drodze złożenia przez Użytkownika zamówienia obejmującego zakup określonej ilości Produktów oraz przyjęcie przez Vincento zlecenia do realizacji.
  2. Kupujący składa zamówienie za pośrednictwem Serwisu poprzez wybór określonegorodzaju i ilości Produktów.
  3. Po uzyskaniu kompletnego zamówienia zawierającego m. in. dane Klienta, w tym dane wysyłki Produktów, Vincento prześle Kupującemu potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Przekazanie przez Sprzedawcę potwierdzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim materializuje po stronie Kupującego obowiązek dokonania płatności zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz informacją zawartą w potwierdzeniu.
  4. W ramach określania parametrów Zamówienia Użytkownik określa także formę dostawy Produktów. Dostawa następować będzie w oparciu o zasady § 8 Regulaminu.
  5. Termin realizacji Zamówienia określony zostanie w potwierdzeniu, o którym mowa powyżej.

§ 3 Rejestracja w Serwisie/Założenie konta

  1. Założenie konta w Serwisie możliwe jest poprzez wypełnienie formularza udostępnionego w Serwisie.
  2. Rejestrując się w Serwisie Użytkownik zobowiązany jest do podania:
    1. imienia i nazwiska albo nazwy,
    2. adresu korespondencyjnego oraz adresu dostawy, jeśli jest inny niż adres korespondencyjny,
    3. adresu e-mail,
    4. numeru telefonu,
    5. siedziby, NIP oraz formy prowadzonej działalności gospodarczej, jeśli Konto służyć będzie realizacji zamówień związanych z prowadzoną działalnością.
  3. Rejestracji Użytkownika będącego osobą fizyczną może dokonywać wyłącznie dana osoba fizyczna lub jej pełnomocnik posiadający pełną zdolność do czynności prawnych oraz odpowiednie umocowanie do działania.

§ 4 Korzystanie z Serwisu

  1. Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto. W szczególnie uzasadnionych przypadkach administrator może wyrazić zgodę na założenie większej liczby Kont.
  2. Dane wprowadzone do Serwisu są także danymi wykorzystywanymi w związku z realizacją umowy zawartej w trybie § 2 Regulaminu. Jakakolwiek zmiana danych Użytkownika wymaga uprzedniego poinformowania Vincento poprzez wprowadzenie nowych danych za pośrednictwem Serwisu.
  3. Niedozwolone jest jakiekolwiek udostępnianie danych umożliwiających uzyskanie dostępu do Konta Użytkownika. W sytuacji naruszenia zakazu wymienionego w zdaniu poprzednim Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje z tym związane.
  4. Sprzedawca zastrzega możliwość dokonywania weryfikacji nowo założonych Kont Użytkownika trwającej nie dłużej niż 48 (słownie: czterdzieści osiem) godzin. W razie przekazania danych nieprawdziwych,nieprecyzyjnych, niemożliwych do zweryfikowania lub w inny sposób stwarzających wątpliwości co do tożsamości Użytkownika Sprzedawcy przysługuje uprawnienie do usunięcia Konta Użytkownika.
  5. W przypadku stwierdzenia łamania przez Użytkownika zasad Regulaminu Vincento przysługuje uprawnienie do zawieszenia Użytkownikowi dostępu do Konta oraz wezwanie Użytkownika do zaniechania naruszeń. Brak reakcji ze strony Użytkownika, a zwłaszcza dalsze naruszenie Regulaminu skutkować będzie całkowitym zablokowaniem dostępu do Konta i usunięciem go.
  6. Użytkownikowi przysługuje uprawnienie do żądania usunięcia przypisanego mu Konta. Dyspozycję usunięcia Konta należy kierować na adres e-mail Vincento zamieszczony w Serwisie w zakładce „Kontakt”. Konto Użytkownika może zostać usunięte wyłącznie, gdy wszystkie zamówienia oraz reklamacje Użytkownika posiadają status „zakończone”,

§ 5 Zamówienia Użytkowników posiadających Konta w Serwisie

  1. Użytkownik posiadający prawidłowo utworzone Konto w Serwisie dokonuje zakupu Produktów, precyzuje warunki realizacji zamówienia, w tym dostawę, a także podejmuje wszelki kontakt z Vincento wyłącznie za pośrednictwem Serwisu.
  2. Użytkownik jest odpowiedzialny za poprawność i prawidłowość danych wprowadzonych do formularza zamówień.
  3. Wraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji Kupujący otrzyma szczegółowe informacje dotyczące płatności wynagrodzenia z tytułu sprzedaży Produktów. Szczegółowe zasady płatności określono w § 7 Regulaminu.

§ 6 Zamówienia Użytkowników niezarejestrowanych w Serwisie

  1. Kupujący, który nie założył Konta Użytkownika w Serwisie zawiera umowę sprzedaży Produktów składając zamówienia oraz wypełniając formularz z danymi określonymi w § 3 ust. 3 Regulaminu wybierając opcję rezygnacji z założenia Konta Użytkownika. Użytkownik jest odpowiedzialny za poprawność i prawidłowość danych wprowadzonych do formularza wymienionego w zdaniu poprzednim.
  2. Przyjęcie do realizacji zamówienia złożonego zgodnie z § 6 ust. 1) Regulaminu następuje w trybie § 2 ust. 3 Regulaminu.

§ 7 Wynagrodzenie

  1. Treść zamówienia złożonego przez Użytkownika i przyjęcie zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę determinuje obowiązek uregulowania przez Klienta należności z tytułu zawartej umowy. Wysokość wynagrodzenia przysługującego Vincento uzależniona będzie od parametrów złożonego zamówienia i zostanie określona w treści potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
  2. Płatności za zakupy w Serwisie odbywać się mogą w formie:
    1. Przelewu bankowego na wskazany przez Vincento rachunek bankowy,
    2. przy wykorzystaniu systemów płatności elektronicznych dostarczanych przez podmiot trzeci np. przelewy24.pl.

Zmiana operatora płatności elektronicznych nie wymaga zmiany Regulaminu.

  1. Płatność wynagrodzenia należnego Vincento z tytułu realizacji zamówienia następować będzie zgodnie ze szczegółowymi informacjami przekazanymi Klientowi w toku procesu składania zamówienia oraz w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.
  2. Vincento przystąpi do realizacji zamówienia wyłącznie po uprzednim zaksięgowaniu pełnej płatności zrealizowanej przez Kupującego zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.

§ 8 Dostawa

  1. Dostawa Produktów następować będzie przy wykorzystaniu jednego z operatorów współpracujących ze Sprzedawcą i wymienionych w Serwisie.
  2. Sprzedawca nie zakłada możliwości realizowania dostawy Produktów przy wykorzystaniu operatora zapewnionego przez Kupującego.
  3. Ryzyko utraty oraz zniszczenia Produktu przechodzi na Kupującego z chwilą wręczenia kurierowi przez Sprzedawcę przesyłki zawierającej Produkty.
  4. Szczegółowe zasady doręczania przesyłek określone zostaną każdorazowo w regulaminach dostawców określonych w Serwisie. Vincento nie ponosi odpowiedzialności za treść oraz warunki dostawy wynikające z właściwych regulaminów dostawców.
  5. Wszelkie reklamacje związane z nienależytym doręczeniem przesyłki zawierającej Produkty, w tym opóźnieniem w doręczeniu, uszkodzeniem przesyłki, uszkodzeniem Produktów, rozpatrywane będą przez właściwego dostawcę, w oparciu o przyjęte przez niego zasady.
  6. Vincento zobowiązuje się do współpracy z Kupującym oraz dostawcą w zakresie wyjaśnienia przyczyn oraz okoliczności objętych reklamacjami Użytkownika.
  7. Jakiekolwiek zastrzeżenia dotyczące sposobu doręczenia przesyłki zawierającej Produkty, w tym dotyczące zniszczenia lub uszkodzenia Produktów, należy zgłaszać wyłącznie w obecności przedstawiciela dostawcy poprzez sporządzenie stosownego protokołu.

§ 9 Postępowanie reklamacyjne

  1. Użytkownikowi przysługuje uprawnienie do zgłoszenia reklamacji dotyczącej wad lub usterek w zakresie funkcjonowania Serwisu, a także realizacji złożonego zamówienia, poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego zamieszczonego w Serwisie w zakładce „Reklamacje”, kontakt e-mailowy na adres wskazany w Serwisie albo poprzez skierowanie pisemnej reklamacji na adres siedziby Sprzedawcy, sporządzonej według wzorów zamieszczonych w Serwisie w zakładce „Reklamacje”.
  2. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne powinny zawierać co najmniej:
  3. dane pozwalające zidentyfikować Użytkownika (np. firmę, NIP, imię i nazwisko, osobę uprawnioną do uzyskania odszkodowania, numer rachunku bankowego oraz nazwę Banku),
  4. dane kontaktowe (np. nr telefonu, adres e-mail, adres korespondencyjny),
  5. nr transakcji/zamówienia, co do którego zgłoszono reklamację,
  6. opis zastrzeżeń co do funkcjonowania Serwisu lub realizacji zamówienia,
  7. dokumentację fotograficzną ukazującą wady lub usterki Produktu.
  8. Termin rozpatrywania reklamacji wynosi 14 (czternaście) dni od dnia doręczenia do Vincento reklamacji sporządzonej zgodnie z postanowieniami § 9 Regulaminu.
  9. Roszczenia z tytułu wad lub usterek niewidocznych w chwili doręczenia przesyłki (np. uszkodzeń) winny zostać zgłoszona nie później niż w terminie 7 dni od dnia doręczenia przesyłki zawierającej Produkty.
  10. Vincento może zwracać siędo Użytkownika z prośbą o przedłożenie dodatkowych informacji oraz dokumentów poza wymienionymi w § 9 ust. 2 Regulaminu.
  11. W sytuacji zgłoszenia reklamacji co do Produktu Użytkownik, na każde żądanie Vincento, zobowiązany jest do pozostawienia do dyspozycji Sprzedawcy próbki Produktu lub całej partii Produktów skierowanej do Użytkownika.

§ 10 Odpowiedzialność Vincento

  1. Ryzyko utraty lub zniszczenia Produktów wydanych podmiotowi zajmującemu się świadczeniem usług pocztowych lub kurierskich przechodzi na Kupującego z chwilą wydania Produktów kurierowi. Odpowiedzialność w zakresie doręczenia przesyłki, jej stanu, kompletności lub zniszczenia itp. ciąży na podmiocie zajmującym się doręczeniem przesyłki zawierającej Produkty.
  2. Odpowiedzialność Vincento jest wyłączona w sytuacji, gdy niewykonanie lub nienależyta realizacja zamówienia wynika z:
  3. działania siły wyższej,
  4. przyczyn występujących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej, którą Użytkownik posługiwał się przy składaniu oraz realizacji zamówienia, nie wywołanych winą Serwisu,
  5. powodu naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa powszechnie obowiązującego lub postanowień niniejszego Regulaminu.
  6. Vincento nie odpowiada z tytułu utraconych przez Użytkownika lub osobę trzecią korzyści, zysków lub dochodu.

§ 11 Pozostałe uzgodnienia

  1. Z zastrzeżeniem brzmienia § 6 Regulaminu Vincento nie jest związany jakimikolwiek ustaleniami, instrukcjami lub informacjami przekazanymi w sposób inny niż za pośrednictwem Serwisu, zwłaszcza jeśli są sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami, Regulaminem lub indywidualnie zawartą umową.
  2. Vincento jest uprawniony do odmowy wykonania złożonego zamówienia bez podania przyczyny, zwłaszcza jeśli jego realizacja naruszałaby przepisy powszechnie obowiązującego prawa (zarówno na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jak i całej Unii Europejskiej). Użytkownik zostanie niezwłocznie powiadomiony o odmowie realizacji zamówienia.
  3. Użytkownikowi będącemu konsumentem w rozumieniu przepisów art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.) stosownie za przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 ze zm.) przysługuje uprawnienie do odstąpienia od zawartej umowy w terminie 14 (czternaście) dni od jej zawarcia.

§ 12 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży Produktu zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Termin 14 dni liczony jest od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez Konsumenta inną niż przewoźnik.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. pismo wysłane pocztą, wiadomość e-mail). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego w Serwisie w zakładce „Zwroty i reklamacje”.
  3. Oświadczenie należy przesłać na adres e-mail: vincento.sklep@gmail.com lub w formie pisemnej na adres: „Miłośnicy 4 Kółek” Anna Jesionowska, ul. Miłośników 4 Kółek 9, 83-407 Gostomko.
  4. Konsument zobowiązany jest odesłać zwracany Produkt na powyższy adres niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed jego upływem.
  5. Koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument.
  6. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany standardowy sposób dostawy), nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
  7. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. w odniesieniu do rzeczy wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

§ 13 Termin realizacji zamówienia

  1. Termin realizacji zamówienia wynosi od 1 do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności na rachunku Sprzedawcy, chyba że opis Produktu stanowi inaczej.
  2. W przypadku niedostępności części Produktów objętych zamówieniem Konsument zostanie niezwłocznie poinformowany o stanie zamówienia i możliwości wyboru: częściowej realizacji, wydłużenia terminu realizacji, wymiany Produktu na inny lub anulowania całości zamówienia.

§ 14 Formularze

  1. Sprzedawca udostępnia Konsumentom formularz reklamacyjny oraz formularz odstąpienia od umowy na stronie internetowej w zakładce „Zwroty i reklamacje”.
  2. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe – Konsument może złożyć reklamację lub odstąpienie od umowy w dowolnej formie.